Ukiseljene tikvice

Moja premijerna godina vrtlarenja pokazala se iznad očekivanja. Iako me zafrkavaju paprike (i babure i rog), ostalo ide sve po planu. Nisam doduše računala da će tikvice rasti tolikom brzinom da ih ne stignem potrošiti. Bilo kako bilo, u razgovoru sa starijima i pametnijima ;) pokušala sam doznati mogu li se tikvice kiseliti. Na to pitanje valjda nitko nikada nije računao jer to nije radio pa sam sve svoje sugovornike zatekla. "Prvi put čujem" ili "valjda mogu" uglavnom su bili odgovori pa sve do "ako u turšiju ide svašta zašto ne bi mogla i tikvica u ocat". Najbolji je bio moj susjed koji mi je samo rekao - sretno.


Na internetu imate nekoliko recepata oko ukiseljenih tikvica, ja sam se držala jednog s coolinarike i dodala još nekih mirodija koje su mi pale na pamet. Najviše me zapravo zanimao omjer octa, vode i šećera pa recimo da je to bila podloga. Svježu papriku nisam stavljala kako je u receptu već - u jednu teglu nora papriku, a u drugu chilli.


Za ukiseljene tikvice (tri srednje tegle - npr nutella) potrebno vam je:

1 kg mladih tikvica
200 g luka
6 dcl jabučnog octa
5 dcl vode
150 g šećera
4 žlice soli
u svaku teglu po 1 žličica gorušice
vezica svježeg kopra
lovorov list
crni i bijeli papar (ili samo crni)
nora paprika suha
chilli


Postupak je sljedeći: Zakuhajte ocat, vodu, šećer i sol. Istodobno narežite tikvice na trake ili kocke ili kolutove, kako vam više odgovara. Narežite luk. Kad voda zavrije ubacite manju količinu narezanih tikvica i poklopite. Smjesa vode i octa tada će "stati", a tikvice su gotove kada ponovno zavrije. Ponovite to dok "ne riješite" svu količinu. Isto je i s lukom i chillijem kojeg nasjeckajte na sitne komadiće.


Teglice koje ste dobro oprali, posušili, a zatim stavili 20-ak minuta na 100 stupnjeva u pećnicu pripremite tako da stavite žlicu gorušice, žlicu papra u zrnu, 2-3 grančice kopra, 2 lovorova lista, chilli ili slatku papriku. Na to poslažite tikvice i kasnije sve prelijte smjesom vode i octa. Teglice odmah zavrnite zatvaračem. Ja sam stavila i celofan prije pa onda zatvarač.

Okus

Ukiseljene tikvice imaju okus na kraju po svim mirodijama koje ste stavili. Iz ove perspektive dodala bih još malo bosiljka i možda ružmarina. Ono što bih sada promijenila jest - manje šećera jer su mi možda za mrvu preslatke. One s chillijem su taman pa ne smeta. U svakom slučaju - isplati se :)


    Primjedbe

    1. Odlično :) Nemam sve, ali kada nabavim idem isprobati :)
      Obavezno s dodatkom ružmarina i bosiljka :)
      Hvala za ovaj super recept :)

      OdgovoriIzbriši
    2. E ovo mi baš treba! Tikvica svake godine bude previše, a mjesta u zamrzivaču premalo! Zvuči savršeno! Možda bi mogla ukiseliti i butternut tikvu? Morala bi to isprobati! Hvala na receptu! :)

      OdgovoriIzbriši
    3. moji doma su oduševljeni prošlogodišnjim, ove godine ću trostruko više napravit :) strašno su ukusne

      OdgovoriIzbriši
    4. Okus je odličan, tikvice su mi puno bolje od kiselih krastavaca 👌

      OdgovoriIzbriši

    Objavi komentar

    Popularni postovi