Ajvar

Ajvar ... Tko god da ga je izmislio, svaka mu čast! Malo sam guglala jer me baš zanimalo porijeklo, ali zapravo nisam našla ništa posebno, osim da je onaj leskovački - zaštićeni proizvod s geografskim porijeklom. 

Navodno ajvar potječe iz Srbije ili Makedonije, a kako pišu neki portali ajvar i kavijar, ne biste vjerovali, najvjerojatnije imaju zajedničko porijeklo u turcizmu - havyar (akosamdobroprepisala) je označavao delikatesu poput konzervirane slane ikre.



No dosta o tome, koga zapravo briga, bitno da je ajvar dobar. Neki ga peku, neki ne, kao npr i ja koji sam ajvar radila prvi put. Ali i drugi će biti po ovom receptu koji mi je otkrila moja prijateljica Iva i zapravo ja zaslužna da sam se upustila u ovaj cijeli posao. 

Za ajvar je potrebno:
6 kg paprike rog crvene (mesnate, veće da vam bude lakše)
2,5 kg patliđana
feferoni
1/2 l octa
15 dkg soli
30 dkg šećera
1 l ulja
1 kokošja kocka
1 velika žlica senfa


Ako želite veću količinu onda sve množite x2, odnosno x3, itd. 

Postupak je sljedeći:
Paprike očistiti i prepoloviti na pola, zatim oprati. Ne treba ništa guliti. U veliki lonac uliti ocat i dodati sol i šećer. Čekati da sve zakipi. Paprike potom ubacivati tako da pokriju lonac, znači jednu pored druge koliko stanu. Kao da ih recimo pohate. Ne jednu na drugu, nego pored. Jer npr kad sam prvi put vidjela recept pomislila sam prvo kako ću skuhati šest kilograma paprika u 1/2 l octa, treba li dodati vodu? Odgovor je naravno NE (aljasamplavapamioprostite).




Znači paprike se ubacuju tako, i ostave se minutu dvije dok voda ne zakipi. Potom ih izvadite na pleh, pa onda druga runda paprika, treća, četvrta. Sve dok ne završite s paprikama. Kad ste pri kraju ogulite patliđan, na malo deblje krugove ga režite (ne predebelo, ne pretanko) i skuhati u istoj vodi.

U međuvremenu možete početi mljeti paprike odnosno patliđane. Srećom na prijateljici koja je donijela električnu mašinu pa je sve išlo puno brže. Tu dolaze i feferoni. Ja sam na ovu količinu stavila 10-ak srednjih ljutih i ajvar nije ispao preljut, ali se osjetio onaj 'kick'.

Postupak ide dalje: u veliki lonac (ovisno o količini) staviti ulje, a zatim cijelu mljevenu smjesu i počnite - miješati cca 1,5 h. Pred kraj dodajte 1 žlicu senfa i narezanu kokošju kocku. Bitno je da miješate cijelo vrijeme i da imate dovoljno veliku kuhaču. I nekog tko će vam pomoći jer nije lak posao :-)




Očišćene staklenke pola sata ispecite u pećnici na 150 stupnjeva, a kada počnete puniti ajvar primajte ih rukavicom za kuhanje da vas ne opeku. Nakon što ste napunili, vratite sve u pećnicu koju ste zagrijali na 200 stupnjeva i nakon što ajvar 'procvrči' ugasite pećnicu i ostavite do jutra.

Ujutro u tegle uliti ulja u tegle (pri kraju) jer to štiti ajvar od kvarenja. 

I onda samo uživajte :)

Primjedbe

  1. Apsolutno ga obožavam i jedem redovito! :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. o da! mislim da ću morati još jednu turu, pola sam podijelila, a četvrtinu pojela, haha

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi