Croissant (ili mala razglednica iz Strasbourga)

Ako vas put nanese u Francusku, Strasbourg je grad koji ne bi smjeli zaobići. Sedmi grad po veličini ali i jedini grad u svijetu čije je središte UNESCO proglasio svjetskom baštinom isplati se posjetiti jer zrači nekim prošlim vremenima.


Prošloga tjedna drugi sam put bila u ovom gradu i ponovno je nedovoljno vremena ostalo za šetnju. Moja destinacija, novinarska - Europski parlament. Budući da sam ja ipak uspjela prošetati, uspjela kupiti koju sitnicu, iz svoje perspektive mogu se smatrati sretnom jer, kako čujem od eurozastupnika, ali i ljudi zaposlenih u ovoj instituciji, ja sam još dobro prošla. Oni su ovdje na godinu nekoliko puta, a nekima se dogodilo da su tek u drugoj, trećoj godini mandata uspjeli otići u grad - po danu.







Kada šećete centrom Strasbourga ne možete zaobići Cathédrale Notre-Dame-de-Strasbourg oko koje se nalaze prekrasne ulice i trgovi prepuni štandova i malih dućana sa suvenirima. Oko katedrale mnoštvo je restorana u kojima je itekako prisutan spoj njemačke i francuske kuhinje - možete naručiti različite tartove ili npr piletinu vol-au-vent, a s druge strane na istom je meniju kiseli kupus, krumpir i kobasica. Grad je skup, ali ne toliko da si jedan ručak/večeru ne možete priuštiti - meniji s predjelom, glavnim jelom i desertom i nezaobilaznom čašom vina mogu se naći već po 20 eura.





No, zašto onda croissant? Ovoga puta u Strasbourgu sam bila smještena u jednoj maloj kućici na selu gdje su se gazde na sve moguće načine trudile da udovolje svojim gostima. Tako i s francuskim doručkom. Uz finu šunku, francuski sir, posluženi su i friški croissanti tek izašli iz pećnice. Ne nisu ih oni pekli, ali su imali odličnog dobavljača pa će izvorni recept ipak morati pričekati neka druga vremena.


Recept za ove croissante potražila sam na internetu, original ide ovako, no moj je nešto drugačiji:
Od jednog paketa suhog kvasca, malo toplog mlijeka, žličice šećera i brašna napraviti kvas (sve pomiješati i pustiti "da se digne").
Umijesiti tijesto: u veliku posudu staviti kvas, oko 1 kg glatkog brašna, 1 žlicu soli, 4 žlica ulja, 1 jaje, 2,5 dcl mlijeka, 2,5 dcl tople vode, 2 žlice vrhnja. Sve umijesiti. Ako tijesto i dalje nije kompaktno, odnosno ako je "mljackavo", dodati još brašna dok ne dobijete kompaktnu kuglu koja treba biti mekanija. Pustiti da odstoji 20-ak minuta.


Kada je tijesto "odmorilo" podijeliti ga na 16 kuglica. Rastopiti 250 g maslaca za premazivanje, a svaku kuglicu razvaljati i slagati jednu na drugu s tim da ih između premažete maslacem. Napraviti dvije hrpe od osam kora, zadnju koru ne treba premazivati. Ponovno pustiti da odstoje 20-ak minuta.


Potom razvaljati prvo jednu hrpu, zatim drugu. Razdijeliti ih na 20-25 trokutića i puniti po želji. Poslagati na pleh s papirom za pečenje i pustiti sat vremena da odmaraju. Premazati ih potom umućenim žutanjkom i staviti peći 15-ak minuta na 220 stupnjeva. Jesti tople ;)

Primjedbe

Popularni postovi