Tiramisu

Tiramisu nikad nije bio moj omiljeni kolač. Ali jest moga muža. U samim počecima našeg zajedničkog života nisam se uopće usudila pokušati ga napraviti jer mi se činio kompliciranim. No, u životu je sve komplicirano tako da - ili kreneš ili to zaključiš i odustaneš.


Shvaćate koji sam put izabrala ja. Recept koji možete naći na svakoj Vindijinoj kutiji od mascarponea pokazao se pravim hitom i dan danas je ovaj kolač često na našem meniju.

Inače, znate li da tiramisu na talijanskom znači - podigni me? Zapravo je to vrlo zanimljiv prijevod koji me neki dan vratio u ne tako davnu prošlost. Prije pet godina suprug i ja putovali smo Toscanom i bilo je to jedno od onih putovanja koje pamtiš cijeli život. On i ja, u našem automobilu, uzduž i poprijeko prekrasnom talijanskom regijom gdje smo stali gotovo svakih 10 km ne bi li obišli gradić koji se našao po putu.

Piazza della Cisterna

Crkva Collegiata

Tako i San Gimignano, srednjovjekovni grad na brdu, poznat po svojim tornjevima. I tamo, baš tamo na jednom trgu (Piazza della Cisterna) tiramisu je dobio potpuni smisao i mislim da je to bio taj prijelomni trenutak za mene i moja nepca.



Ali da skratim i krenem na "stvar", za tiramisu je potrebno:

500 g mascarponea
4 žumanjka
1 žlica ekstrakta vanilije
100 g šećera u prahu
2,5 dcl vrhnja za šlag
2,5 dcl kave crne
4 žlice amareta ili ruma
paket piškota
4 žlice kakaa u prahu


Priprema: Na pari miješati žumanjke sa šećerom i kuhati dok se smjesa ne zgusne, dodati žlicu ekstrakta vanilije. Kremu ohladiti. Istodobno napraviti šlag i dodati u mascarpone te potom umiješati u kremu od žutanjka.



U kavu dodati rum te močiti piškote po dužini do pola i slagati ih na dno četvrtaste posude. Kada ste piškotama prekrili dno, preliti polovicom kreme. Isti postupak napraviti još jednom - na kremu piškote umočene u kavu, a potom kremu. Posuti kakaom i dobro ohladiti.

Primjedbe

Popularni postovi