Šarlota od jagoda

Znate li one vječne razgovore o vremenu? Počinju obično ovako… A vrijeme? Užas. Kažu da će barem još tri dana kiša. Dobro da je kiša, samo da nije led, sve će „’potaracat’. Ali gledao sam prognozu idući tjedan – nazire se sunce. Ajd ‘fala Bogu. A bit će kako će bit’, valjda će nekako bit’.
Ili vremensko-bolesni razgovori. ‘Boli me koljeno – bit će kiša’. A? Takvi razgovori za mene su oduvijek bili gubljenje vremena. Kad već pričamo o vremenu.


Prognoza, naime, nikada nije bila ‘moj đir’. U svakim vijestima koje uredim i vodim imam jednu, no u kusur godina koliko radim ovaj posao nikad je nisam mogla zapamtiti. To je oduvijek izluđivalo mog muža koji nije mogao vjerovati da nemam pojma kakva će prognoza biti do kraja dana ili sutra, nakon što sam je minimalno 6 puta pročitala. Jednostavno su mi to bile nebitne stvari.
No onda ti se u jednom trenutku promijeni cijela perspektiva. Vrijeme ti je ključan faktor svakoga dana jer nemaš više 20 pa ionako pola (kišnog) dana prespavaš. Proklet je taj FB pogotovo onaj dio kad ti kaže ‘prikažite svoja sjećanja’. Unazad nekoliko dana, kad god bi pogledala, uglavnom sam barem jedne godine na taj neki dan komentirala vrijeme. I obično bi bilo – hoćemo li ikad više vidjeti sunce (u Zagrebu).

Hoćemo li ikad više vidjeti sunce, kažem i danas ove 2016. godine nakon što sam se ovoga tjedna smrzla do kraja i pokisnula nekoliko puta bez obzira na kišobran veličine suncobrana? Moje insajderske informacije kažu da ne trebamo brinuti i da nakon kiše ‘fakat’ uvijek dolazi sunce. Bilo je već vrijeme i za neku ekskluzivu u ovim kolumnama :-).

No dok plačem nad ovim vremenom, u vrtu su se zacrvenile prve jagode. I to je zapravo najnevjerojatnije od svega – kako je njima ovo vrijeme donijelo boju dok mi blijedi i nikakvi tumaramo po gradu? Iako ih nije bilo za recept koji ću danas otkriti, bile su definitivno inspiracija. Jer, ako niste znali – jagode vam popravljaju raspoloženje i dižu imunitet. Dokazano.

Ovaj recept dobila sam od šogora koji ga je pak našao u jednom časopisu. Inače nisam neki ljubitelj piškota, ali me torta jednostavno osvojila i to onoga dana kada ju je upravo spomenuti šogor napravio svom sinu (mom nećaku) za drugi rođendan. Kombinacija jagoda, ljubavi i obitelji bila je ključna da šarlota uskoro osvane i na našem stolu.

Za šarlotu od jagoda potrebno je: 

400 g piškota
200 ml mlijeka
3 žlice ruma

Za kremu:
200 ml vrhnja za šlag
2 vanilin šećera
150 g šećera u prahu
800 g čvrstog jogurta
2 želatine u prahu
12 žlica vode

500 g jagoda
kalup za tortu promjera 26-28 cm


Priprema kreme: dvije vrećice želatine pomiješati s vodom i čekati da nabubri. U međuvremenu, izmiksati vrhnje u šlag, dodati šećer i vanilin šećer, zatim umiješati jogurt. Inače, u receptu ovdje ide i žlica naribane korice limuna u aromatizirani šlag, no ja sam limun izostavila jer su mi jagode bile i više nego dovoljne. 
Kada želatina nabubri, otopiti je u lončiću na laganoj vatri i uliti u kremu. Sve promiješati da se poveže. U kremu narežite i 100 g jagoda (sitno) koje ste prije toga promiješali s jednom žlicom šećera u prahu.

Piškote izvaditi i pripremiti na sljedeći način: donje piškote cijele "uroniti" u smjesu mlijeka i ruma i slagati da se popuni dno kalupa. Oko kalupa poredati piškote koje ste samo s jedne strane namočili mlijekom i rumom (onu šećernu ja sam stavljala izvana da budu sve iste). Piškote po želji odrezati da budu visine kalupa. Ja nisam jer mi je ovako bilo lakše, no zapravo sam shvatila da mi je falilo piškota za sredinu torte. 


Kad ste namjestili piškote na dnu i oko kalupa, staviti jedan sloj kreme, zatim na kremu narezati ploške jagoda, zatim piškote. Budući da je meni, kao što ste mogli pročitati falilo, ja sam piškote prerezala po pola (znači poanta je u snalaženju :). Na piškote ponovno ide krema, pa narezane jagode (nemojte ih štedjeti)


Primjedbe

Popularni postovi