Sirup od bazge

Već godinama se spremam na ovaj "pothvat" koji to zapravo i nije. Mislim da ništa lakše od svih džemova, čajeva, sokova nije bilo napraviti do ovog sirupa od bazge.


OK bilo je tu i pomoći budući da mi je tata nabrao cvjetove pa sam se riješila i te muke. No, nek ostane zapisano da sam ja ubrala 12/50. Cvjetovi bazge beru se za sunčana vremena, samo oni koji su rascvjetani. Od kolege na Facebooku doznajem da se beru tri dana nakon kiše. Ono što je bitno jest da se beru negdje u prirodi, ne baš pored ceste.



Od moje je mjere ispalo 5,5 l sirupa, a ide ovako:

50 cvjetova bazge
5 l vode
5 kg šećera
5 limuna
60 dag limunske kiseline

Ako radite manje onda na 30 cvjetova ide 3 l vode, 3 kg šećera, 3 limuna, 30 dag limunske kiseline.


Priprema:

U 5 l vode promiješati limunsku kiselinu, narezati limun na kriške, potopiti cvjetove. Držati na tamnom mjestu 24 h - to može biti i vaša kuhinja ako nije prevruće. Nakon 24 sata procijediti i staviti šećer. Miješati svaka 3 sata i tako držati još 24 h dok se šećer potpuno ne otopi. Pripremiti plastične ili staklene boce. Procijediti još jednom prilikom "skladištenja".




Budući da ja nemam gdje držati sirup, a i u ovaj ne ide nikakav konzervans, prema preporuci sam boce od pola litre zamrznula u škrinji.


Sok od bazge poslužite s limunom, a u čašu možete staviti i listove mente.

Primjedbe

Popularni postovi