Tortilje s puretinom (ili kako se u našoj kući jede meksička hrana)

Meksička kuhinja meni je među top tri gastronomija - od šarenila boja do odličnih začina. I volim ljuto. Iako je krivo vjerovanje da je meksička kuhinja sva takva: upravo kako imaju paletu sastojaka koje koriste tako imaju i paletu, ajmo reći, ljutine.


Dobro je, kad kuhate meksičku, što vam treba svega pomalo pa, pogotovo u ljetnim mjesecima, možete doslovno iskoristiti dobar dio namirnica iz frižidera. Kažem ljetnim, jer kad sam jučer išla po "šarene paprike" gotovo sam infarkt imala - ako je 75 kn za 1 kg paprike normalna cijena, onda sam ja nenormalna. I siromašna. Uglavnom recept...


Ovo je recept koji je dovoljan za dvije osobe, možda tri ako svi uzmu da im je "taman" budući da smo se muž i ja najeli da nismo mogli disati. Inače u tortilje stavljam piletinu, ali ovoga sam puta izvadila puretinu no odlično je.

300 g fileta od puretine 
1/2 crvene paprike
1/2 žute paprike (ili još bolje zelene jer kad je bilo gotovo skužila sam da mi fali ta boja)
2 srednje glavice luka
4 češnja češnjaka
1 konzerva kukuruza od 140 g 
1 konzerva crvenog graha od 400 g
3,5 dcl paradajz sosa
začini (sol, papar, crvena paprika, origano, bosiljak, timijan, čilli)

Za tortilje je potrebno

200 g glatkog brašna
1 prašak za pecivo
50 g maslaca
prstohvat soli
1-1,5 dcl tople vode


1. Na početku je bitno reći da se meso ostavi malo u marinadi. Znači narežete na sitne kockice, posolite i ja sam stavila svježeg origana i žličicu čilija dundicuta cijelog (harrisa) - može naravno i čilli u prahu, ovisno kojeg imate doma. Sve promiješala sa 2 žlice maslinovog ulja i ostavila sa strane.

2. Nakon toga radite tortilje, odnosno tijesto. Znači stavite sve sastojke, s tim da se maslac rastopi, i rukom promiješate dok ne dobijete kompaktnu kuglu. Ako vam se lijepi stavite još malo brašna. Potom ostavite da tijesto malo odmori.

3. I sad krećemo: češnjak sitno narezati i staviti u dublju tavu na maslinovo ulje. Malo popržiti, dodati narezan luk ali ne sitno već raspoloviti i onda ga samo narezati "poprijeko". Zatim idu paprike. Svaku prepoloviti, izrezati na trakice koje također prepoloviti. Onaj ostatak izrezanih paprika možete zamrznuti za neki drugi put. Sve "dinstati" dok ne omekša, pritom posoliti, popapriti, dodati začine koje volite.

4. Meso sam prepržila u posebnoj tavi jer mi je tako bilo lakše. Inače možete krenuti s lukom, pa onda meso, pa paprike, itd. Nakon što je dobilo zlatnu boju spojila sam ga s lukom i paprikama. U fazi spajanja dodajete i paradajz sos. Sve promiješati. Probati i u tom trenutku dodajete završne začine - ako netko voli ljuto - još čilija, a ostalo po želji.



5. Zadnje idu grah i kukuruz iz konzerve. Prije stavljanja u tavu obavezno isprati. Dodati mesu i paprikama i sve još jednom promiješati i ostaviti da krčka na smanjenoj vatri idućih 10-ak minuta.

6. Za to vrijeme izvaditi tijesto za tortilje i napraviti nekoliko manjih kuglica. Ovisno o veličini tave radite kuglice koje potom razvaljate. Tavu prije svakog stavljanja tortilje namažite s mrvicu ulja. Stavite da se zapeče s jedne strane (skužit ćete da je gotovo kad se pojave oni tamni kružići) i malo s druge strane. To sve zajedno traje minutu i pol do dvije. Tortilje stavljati u krpu da zadrže toplinu.


Kad je sve gotovo - servirati, a tu pustite mašti na volju. Možete izrezati salatu na sitne komadiće, naribati npr gauda sira, staviti vrhnje. Ako dolaze gosti možete sve dodatno ukrasiti onim malim kukuruzićima i cherry rajčicama. U svakom slučaju na tanjuru to izgleda ovako: tortilja, umak s mesom i povrćem, malo sira, malo salate. Zamotati tortilju (dodati vrhnja tko želi) i - to je to. I ne zaboraviti jednu tequilu prije, a za vrijeme jela pivu :)







Primjedbe

Popularni postovi