Ledeni vjetar

Moj stari godišnji od pet punih dana je u tijeku. Svi koji me znaju svjesni su koliko mi to znači budući da sam proteklih tjedana - mjeseci iscrpljena od posla. Ovo prvo jutro, ako ne računam vikend, sasvim je dobro počelo - muž i ja smo se probudili, popili kavicu i pojeli svaki po komad ledenog vjetra jučer napravljenog. Ok, on je pojeo dva. Jedno je dijete otišlo u školu, drugo - spava, sretno jer ne mora u vrtić. Ja još završavam kavu nakon što sam ispratila muža. Zapravo, kad sve zbrojim i oduzmem - ona priča o tome da nikada ne bih mogla biti domaćica više uopće ne drži vodu :-)


Vratimo se na ledeni vjetar. Recept za ovu poslasticu imam u bilježnici u kojoj sam prepisala neke recepte iz mamine/bakine/ostalih kuharica. Kad pogledam na internet, mislim da je to onaj koji svim imamo, stoga filozofije puno nema. Ovo nije prvi put da radim taj kolač, no jest da sam ga slikala - iako realno slika baš i nije onakva kakvu sam zamislila. Poanta je u tome da sam prvih (nekoliko) puta promašila s voćem koje sam ukuhavala pa bi mi se krema rastopila. Ovoga puta dakle - starinski, provjereno.


Recept je sljedeći:

za kore:
9 bjelanjka
300 g šećera
1,5 žlica jabučnog octa

za kremu:
9 žutanjaka
4 žlice šećera
2 burbon vanil šećera
4 žlice oštrog brašna
250 ml mlijeka
250 g margarina

1/2 l vrhnja za šlag
jagode (šumske, obične) ili ostalo voće


Priprema kora: miksati bjelanjke u snijeg, kada ste postigli čvrstinu, dodati šećer i ocat. Miksati još, a potom sve prebaciti u veliki pleh u koji ste prethodno stavili papir za pečenje. Peći koru na 150 stupnjeva sat vremena.


Krema: Dok se kora peče, napraviti kremu. Jaja miksati s šećerima, dodati 4 žlice oštrog brašna. Istodobno zakuhati mlijeko, ali ne do vrenja, do zagrijavanja. Potom ubaciti smjesu sa žumanjcima i miješati pjenjačom sve dok se ne zgusne. Sve to raditi na slaboj vatri i nemojte čekati da vam se krema zgusne do kraja nego recimo negdje na pola, kao kad radite puding. Kad osjetite da je teže prolaziti pjenjačom, ugasiti vatru i još miješati jedno 3-4 minute. Tako ćete izbjeći grudice. Ostaviti kremu da se hladi na sobnoj temperaturi, a nakon hlađenja umiksati margarin. Potom sve staviti u frižider. 


Vrhnje za šlag također izmiksati u čvrsti šlag.

Slaganje: Kada je kora ispečena, odvojiti je od papira i razrezati na tri jednaka dijela. Staviti na podlogu (tacnu) - prvo kora, onda krema, onda voće (u mom slučaju donji dio bile su šumske jagode), onda šlag. Pa sve ponoviti - kora, krema, voće, šlag i još jednom - kora, krema, voće, šlag. Završava se sa šlagom kojim se premaže cijeli desert. Staviti na hlađenje minimalno tri sata prije posluživanja.



Primjedbe

Popularni postovi